Wednesday 16 January 2013

Masalah Haiwan tidak selesaikan tuntutan pendidikan percuma

Setinggi ucapan tahniah dan syabas diucapkan kepada saudari Bawani atas keberanian dalam menegakkan kebenaran dan melawan arus pendoktrinan yang berlaku. Pendoktrinan dan permainan politik berat sebelah ini bukan perkara baru di Univiersiti-unviersiti tempatan. Saudari Bawani membawa dan mencetuskan satu fenomena baru takkala semangat Himpunan Kebangkitan Rakyat masih segar dan tersemat dalam diri setiap rakyat. GAMIS selaku sebuah NGO yang mengumpulkan mahasiswa-mahasiswa Islam seluruh Malaysia dan juga terlibat di dalam kancah politik tanah air memberikan sokongan penuh terhadap tindakan saudari Bawani dan pihak kami juga bersedia untuk membuat tindakan-tindakan seterusnya bagi mengembalikan kuasa mahasiswa.
Terkilan
Tiada sokongan moral kepada saudari Bawani membuatkan kami risau akan fenomena yang melanda kebanyakan mahasiswa dan mahasiswi di IPT. Sebagai seorang Islam, mendiamkan diri takkala kezaliman berlaku di depan mata adalah satu perbuatan yang tidak dibenarkan di dalam Islam. Tidak dinafikan bahawasanya mahasiswa telah hilang roh perjuangannya takkala sanggup melihat rakan sendiri dimalukan di tempat sendiri oleh orang luar.
Cabaran
GAMIS dengan ini mengambil satu inisiatif untuk mencabar Syarifah Zohra Jabeen Syed Shah Miskin untuk duduk sepentas dengan Saudari Bawani berbincang dan berdebat soal pendidikan percuma bukannya masalah haiwan. Kita sedia menyediakan tempat dan SIGMA akan menjadi moderator bagi perbincangan ini. Kami mahasiswa akan turun dan memenuhi ruang-ruang dewan jika Syarifah sedia menyahut cabaran ini.

GAMIS MENERAJU PERUBAHAN!

Ahmad Afif bin Zulkifli
Ketua Majlis Politik Nasional GAMIS

0 comments:

Post a Comment